[O2] metaliczny dźwięk przy spadających obrotach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • michalx
    Classic
    • 2010
    • 34

    [O2] metaliczny dźwięk przy spadających obrotach

    Zamieszczone przez szkoda
    mojej tez
    zresztą jak się we dwójkę kupuje to tej lepszej, zwykle niewiele oprócz wyboru koloru pozostaje
    Dokładanie - ja mogłem wybrać co chciałem, pod warunkiem, że będzie to O2 FL, beż cappucino z alarmem i oponami zimowymi i do określonej cany (reszta konfiguracji moja).

    Początkowo napaliłem się na golfa VI (albo passata), ale mła lepsza połowa nawet nie chciała o tym słyszeć (passat droższy o 10kpln a golfem według niej jeżdźą - nie będę pisał, bo jeszcze ktoś ma tu golfa :shock: ).
  • gm22
    Classic
    • 2009
    • 2

    #2
    [O2] metaliczny dźwięk przy spadających obrotach

    Witam. Mam problem z moją Octavia2 1.9TDI BXE przy spadających obrotach mniej więcej przy 1300-1400 obrotach rozlega się głośny metaliczny dźwięk z silnika. Gdy obroty wzrosną wszystko ustaje. Na luzie nic się nie dzieje. Wciśnięcie sprzęgła powoduje że wszystko ustaje. Najgorzej jest na zimnym silniku gdy się rozgrzeje jest lepiej ale usterka nie ustaje. Najbardziej odczuwalne jest na 1,2 biegu. W ASO stwierdzili że wszystko jest ok i tak ma być - auto ma 100tys przebiegu i do tej pory tego nie było. Proszę o pomoc

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #3
      gdzies jest rezonans, może rura o coś dotyka jak hamujesz silnikiem , troche się napręża, może osłona katalizatora , kiedyś w felicji dzwoniło mi połączenie katalizatora z kolektorem jak dobrze pamiętam , tam był takie śruby z sprężynami.może spróbuj popatrzec na podnośniku słupowym , ktoś będzie siedział w aucie i próbował , choć pewnie nic z tego bo nie bedzie obciążenia na kołach. spróbuj sobie porobić próby na ręcznym , czyli zaciągnąć ręczny i ruszać do przodu i do tyłu , może się odezwie coś wtedy.
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • lukasz3112
        RS
        • 2008
        • 3607

        #4
        gm22, sprawdź czy czasem gumy mocowania chłodnicy się nie wytarły (w OII również chyba one występują).
        Bo w mojej OI powycierały się właśnie i na wolnych obrotach lub na jakiś wertepach waliło to niemiłosiernie. Piski i stuki z pod maski. Na początku myślałem że coś z zawieszeniem się dzieje, ale usterka rozpoznana i usunięta. teraz jest zupełna cisza
        Ich koszt w ASO (2górne i 2 dolne) to ok 60zł.
        Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          Zamieszczone przez gm22
          Gdy obroty wzrosną wszystko ustaje. Na luzie nic się nie dzieje. Wciśnięcie sprzęgła powoduje że wszystko ustaje.
          aby nie dwumasa?
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • gm22
            Classic
            • 2009
            • 2

            #6
            Też myślałem o kole dwumasowym z tym że z tego co wiem dwumasa hałasowała by też na wolnych obrotach a na wolnych jest wszystko ok - hałas tylko dochodzi gdy auto jedzie na biegu. W ASO na początku zastanawiali się nad turbosprężarką ale potem stwierdzili że to auto tak ma i wszystko jest ok

            Komentarz

            Pracuję...